• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۵۹۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
اجتماعی » جامعه و شهری
ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل پایتخت

سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی: از ۶ هزار دستگاه اتوبوس در تهران، سه هزار و ۵۰۰ دستگاه آن فرسوده است.

سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سایت شهرداری تهران؛ پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که باید سه هزار دستگاه برای کسری ناوگان فعلی تأمین شود.
وی گفت: مهم‌ترین موضوع‌های ترافیکی مورد راهنمایی و رفع ابهام شهروندان در تماس با سامانه ۱۸۸۸ در ۸ ماهه اول سال ۹۸، راجع به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، ادامه داد: تأخیر اتوبوس بخش خصوصی با ۳ هزار و ۶۳۱ تماس، عملکرد نامناسب راننده اتوبوس خصوصی با هزار و ۴۰۴ تماس، کمبود اتوبوس بخش خصوصی با هزار و ۱۴ تماس، برخورد نامناسب با مسافر در اتوبوس خصوصی با ۸۵۸ تماس، تأخیر اتوبوس عمومی با ۶۸۳ تماس، ایستگاه‌های اتوبوس خصوصی با ۶۲۹ تماس و فرسوده و خراب بودن اتوبوس خصوصی با ۵۳۲ تماس جزو راهنمایی و ابهامات شهروندان بوده‌اند.
سنندجی گفت: براساس آمار منتشر شده، در ۸ ماه اول امسال نسبت به پارسال، برخورد مسافر ۳۱ درصد، تأخیر اتوبوس بخش خصوصی ۸۰ درصد و برخورد مسافر در اتوبوس نیز ۵۷ درصد کاهش داشته است.
سنندجی افزود: ناوگان اتوبوسرانی مسئولیت جابجایی سه میلیون جمعیت به صورت روزانه را برعهده دارد؛ یعنی رانندگان شرکت واحد در روز با سه میلیون شهروند ارتباط چشمی و بعضاً مستقیم دارند.
وی گفت: مسافر اتوبوس نسبت به مسافر مترو با راننده ارتباط بیشتری دارد، چراکه در مترو کسی راهور قطار را نمی‌بیند، در نتیجه رفتار و حرکات رانندگان اتوبوسرانی زیر ذره بین شهروندان قرار دارد.
سنندجی ادامه داد: گاهی اوقات فشار کار و مشکلاتی که همکارانم در بخش خصوصی با آن مواجه هستند موجب ایجاد چنین برخورد‌هایی می‌شود که صد البته نباید چنین اتفاقاتی رخ دهد.
اگر از راننده اتوبوس تخلفی سر بزند با آموزش و برگزاری جلساتی تحت عنوان جلسات رسیدگی به تنبیهات، شرایطی فراهم می‌شود که به صورت تقریبی دیگر آن راننده تخلف خود را تکرار نمی‌کند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: کلیه رانندگانی که وارد بخش حوزه حمل و نقل می‌شوند باید در دانشگاه خواجه نصیر ۱۸ ساعت کلاس‌های تئوری و ۴ ساعت کلاس‌های شبیه ساز را بگذرانند، این آموزش‌ها هر دو سال یکبار تکرار و بروشور‌های آموزشی میان رانندگان توزیع می‌شود.
سنندجی در مورد علت برخورد مسافران و رانندگان، اظهار داشت: یکی از دلایل مهمی که موجب این اتفاق به خصوص در بخش خصوصی می‌شود، نبود محافظ جداکننده راننده از مسافران است.
وی گفت: در بخش اتوبوس‌های تندرو ارتباط راننده با مسافران به علت محافظ محدود است، در اتوبوس‌های بخش خصوصی بیشترین مشکل بر سر پرداخت هزینه است، در اتوبوس‌های تندرو مسافر قبل از ورود به ایستگاه با کارت هزینه خود را پرداخت می‌کند، اما در بخش خصوصی مسافر بعد از پیاده شدن از اتوبوس باید کارت خود را بزند.
سنندجی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از افزایش نرخ قیمت بنزین آمار مسافران در حوزه اتوبوسرانی افزایش پیدا کرده یا نه، توضیح داد: باید کمی تأمل کرد تا آمار‌ها تجزیه و تحلیل شوند، اما در خطوط ۱، ۲، ۴ و ۷ افزایش مسافر به طور کامل محسوس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
«فواد ۱۲۸» سامانه ای برای شنیده شدن صدای مردم
اعلام ضوابط جدید تسهیلات مسکن
مالکیت سامانه «کاتب» به سازمان ثبت منتقل می‌شود
تأکید شورای‌عالی شهرسازی بر تأمین زمین برای طرح‌های مسکن
جبران کسری حقوق کارکنان با کالابرگ
بازی فوق‌العاده‌ای انجام دادیم
صنایع تولیدی آذربایجان شرقی در تامین سوخت جایگزین مشکلی ندارند
مساوی می‌توانست نتیجه خوبی برای دو تیم باشد
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲ دی ۱۴۰۴
آغاز صدور آنلاین معافیت تحصیلی برای مشمولان نظام وظیفه
عیادت معاون استاندار آذربایجان شرقی از دانشجوی حادثه‌دیده دانشگاه تبریز
تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۲ دی ۱۴۰۴ به افق قم
مازندران در رأس ورزش ایران قرار دارد
سمنان غبارآلود می شود
شب یلدا در نقطه صفر مرزی خوزستان + فیلم
دیدار مسئولان فومن با جانباز ۷۰ درصد به مناسبت شب یلدا
حسین‌زاده: نسخه دو سال اخیر من نتیجه تلاش‌های اسکوچیچ است
کشاورزان پل باباحسین خرم‌آباد میزبان  طرح پایلوت کشاورزی حفاظتی
بسته خبر‌های کوتاه اول دی ۱۴۰۴
اسکوچیچ: تراکتور با بازی جسورانه و نظم تاکتیکی شایستگی پیروزی را داشت
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
داور تاجیکی بازی استقلال- المحرق را سوت می‌زند
معلم کهگیلویه و بویراحمدی حائز رتبه دوم کشوری
آغاز بارش پراکنده برف از امشب در همدان
رشد نقدینگی به ۴۱ درصد رسیده است
بازگشت حدود ۷ میلیون افغان به کشورشان
امروز؛ پایان مهلت نام نویسی آزمون پذیرش دانشجو معلم
صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۱ دی
۳۱ هزار دستگاه خودرو برای ۱۰ میلیون نفر
هوای تبریز، ناسالم برای گروههای حساس
فوتبال باشگاهی اروپا؛ برتری بارسا و بایرن در شب شکست یونایتد
لیگ نخبگان آسیا؛ صعود قطعی تراکتور با برتری مقابل الدحیل
نداجا در فاصله ۳ هزار کیلومتری از منافع ایران دفاع می‌کند
افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی
جلال امیدیان: مقابل تیمی پیروز شدیم که در ۱۳ هفته گذشته شکست نخورده
یارانه آذر ماه دهک چهار تا نهم واریز شد
معلم کهگیلویه و بویراحمدی حائز رتبه دوم کشوری  (۲ نظر)
دبیر: اجازه رفتن امیر رضا به جمهوری آذربایجان را نخواهم داد  (۱ نظر)
دوران دیپلماسی ناوچه‌های توپدار تمام شده است  (۱ نظر)
کاهش ۹ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین  (۱ نظر)
تعیین نحوه تعدیل اقساط مهریه مطابق با نوسانات نرخ طلا و سکه  (۱ نظر)
حمایت از تولید داخل، محور توسعه نساجی کشور  (۱ نظر)
۳۱ هزار دستگاه خودرو برای ۱۰ میلیون نفر  (۱ نظر)
واریز یارانه حمایتی «یسنا» برای مادران   (۱ نظر)
تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون دانشجومعلمان تا ۵ دی  (۱ نظر)
اعلام سامانه ثبت اطلاعات منازل خسارت دیده از سیل در روستا‌های هرمزگان  (۱ نظر)
زنگ خطر همه گیری آنفلوانزا در فارس  (۱ نظر)
دستبند پلیس بر دستان عامل تیراندازی در خمام  (۱ نظر)